Asa iti ingrijesti si iti repari parul deteriorat la sfarsitul verii – super sfaturi utile pe care trebuie sa le pui in practica

Reparare par deteriorat la finalul veriiZilele de vara sunt poate cele mai frumoase deoarece de multe ori se acestea sunt zilele in care suntem in vacanta, relaxandu-ne pe un sezlong sau facand baie in mare. Dar, la sfarsitul sezonului estival parul nostru este obosit din cauza nenumaratilor factori externi la care a fost supus. De aceea, pentru a-si recapata frumusetea si stralucirea are nevoie de atentie si ingrijire. Iata cateva sfaturi pentru ingrijirea parului deteriorat la sfarsitul verii:

1. Tunsoare

Renuntati la 2-3 centimentri din par pentru a-i da un aspect mai placut. Indepartati varfurile firelor de par care de cele mai multe ori sunt despicate la sfarsitul verii. Acesta este un pas esential pentru a va face din nou parul puternic si sanatos dupa un sezon solicitant.

2. Vopsire

Dupa o spalare zilnica si o expunere indelungata la soare, la sfarsitul verii este destul de dificil de spus care este cu adeverat culoarea parului dumneavostra. Dupa ce ati taiat varfurile despicate, acum este timpul pentru o vopsire profesionala de calitate. Chiar daca de obicei va vopsiti acasa, la sfarsitul verii ar trebui sa mergeti la coafor. Stilistul va evalua cel mai bine starea parului si va putea sa va recomande tratamente si nuante care sa-l tonifice. Veti obtine astfel o culoare uniforma de care va veti bucura o perioada lunga de timp.

3. Alimentatia

Amintiti-va ca parul dumneavoastra reflecta ceea ce mancati. Daca vara v-ati rasfatat cu inghetata si cocktail-luri, incercati o dieta de doua trei saptamani in care sa renuntati la alcool, inghetata, produse de patiserie si alimente cu multe grasimi. Trebuie sa stiti ca parul are nevoie de vitamina A, fier si cupru. Pentru sanatatea scalpului aveti nevoie de vitamina A care se gaseste in lapte si produse lactate, oua, ficat si din fructele si legumele care contin betacaroten precum morcovii si caisele. Fierul este necesar pentru alimentarea radacinilor de par cu oxigen, iar daca dieta este saraca in fier, parul va avea de suferit. De aceea trebuie sa mancati carne rosie, mazare verde si fasole. Pigmentarea parului depinde de prezenta cuprului in organism, de aceea daca dieta va contine si alimente cu un continut ridicat de cupru, parul va deveni mai stralucitor. Stridiile si crevetii contin suficient cupru care se mai gaseste si in ficat, legume proaspete, nuci si seminte. Un sfert din volumul parului se datoreaza continutului de apa din acesta astfel ca veti putea obtine un par flexibil si moale numai daca este suficient de hidratat. Un consum ridicat de lichide nu numai ca va curata corpul de toxine, dar va pastreaza si parul stralucitor.

4. Proteinele

Dupa zilele de vara cand parul se subtiaza si capata un aspect nesanatos, veti avea nevoie de o cura cu proteine. Proteinele intaresc radacinile parului, iar vitaminele B si C intaresc rezistenta lui, imbunatatind ritmul de crestere si impiedicand despicarea lui. Puteti sa incercati diferite produse de ingrijirea parului, sampoane si masti de par care contin diferite proteine si vitamine. Revenind la alimentatie, proteinele se gasesc in produsele de origine animala – carne, oua, lapte precum si in cereale si fructe cu coaja lemnoasa. In carne, lapte, oua, nuci si peste se gaseste si vitamina B in timp ce vitamina C se gaseste in kiwi, citrice si patrunjel.

5. Ingrijirea parului in fiecare zi

Indiferent ce decizie veti lua in privinta refacerii parului dupa sezonul estival, va trebui totusi sa va ingrijiti parul in fiecare zi. Folositi o perie usoara pentru a-l proteja, uleiuri nutritive si chiar masti de protectie pe care le puteti face acasa. Pentru intarirea firelor de par puteti folosi o masca din galbenus de ou, miere, ulei de masline si coniac.

Sfaturi pentru un par frumos toamna
Masca pentru par deteriorat – solutia vine de la aceste 3 retete simple si eficiente


Share This Post


Related Articles

Linkuri sponsorizate